lauantai 13. elokuuta 2011

Ilmansuodatin





Kun kaasari oli vaihtunut edellisenä iltana, aamulla oli pakko lähteä ostoksille. Motonetistä mukaan tarttui pestävä vaahtomuovinen ilmansuodatin. Alunperin kai tarkoitettu tuning-heebojen corollaan. Tässä oli kuitenkin tukevan oloinen "ranka" sisällä, irroitettava vaahtomuovisuodatin, ja päällä metalliverkko. Ja kivan sininenkin vielä. Ajatuksena on että vanhasta kotarista jääneet puolenkymmentä suodatinta voisi leikellä sopimaan tähän putsariin. KTM:n putsarikotelo ei Mikilonin apurunkoon varmaankaan mahtuisi vaikka kuinka yrittäisi. Taas projekti alkoi tutulla nurkkien penkomisella, löytyi pala SäSi-peltiä, 2.5 tuuman pakoputken mutka, rosterikäyrän puolikas ja pätkä rosteriputkea. Ja pätkä auton jäähdytinletkua (nähtäväksi jää kestääkö lainkaan bensaa....). Hitsaamisesta ja sovittamisesta ei sen enempää, putsari mahtui paikalle, suodattaa jotain toivottavasti. Hirvittävä suutinjumppahan tästä operaatiosta tuli, lauantai-iltaan mennessä ei ihan käy kunnolla. Toivoa on, alavääntö kasvoi todella paljon, ylhäältä laulaa rajoittajaa vasten kauniisti. Keskialue on vielä hakusessa, toivottavasti sopiva seos löytyy tällä neulalla, toisenlaista näihin kopiokaasareihin voi olla hankala saada. Kaasuttimessa ei ole kiihdytyspumppua, mutta vaikuttaa vahvasti sille tässä vaiheessa, että sen saa toimimaan ilman sitä. Ainakaan tällä hetkellä pyörää ei saa sammumaan todella nopeallakaan kaasun avauksella, ns miettimisaikaa ei ole. Pakoäänet kasvoivat huomattavasti, kuten myös teho. Ns mutu-tuntumalla ollaan lähellä 25 hevosvoimaa. Käytän mopon dynossa jahka saan sen toimimaan, jännä nähdä tulokset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti