sunnuntai 7. elokuuta 2011

Alku

Tulipa hankittua Mikilon-merkkinen Kiinalainen 250cc supermoto moottoripyörä. Ajatuksena moisen kapisen moottoripyörän kuvatuksen kanssa on katsoa saako siitä ajettavaa vai joutaako romukoppaan. Moottorithan näissä on käsitykseni mukaan suhteellisen hyviä ainakin hintaansa nähden. Muu onkin sitten enemmän sitä projekti osastoa. Hauska nähdä kuinka metsään alkuperäinen ajatus karkaa projektin edetessä. Läjä maksoi 1500 euroa (uusi ja ajamaton, vm -09), siinä on kilpi persiissä, eli pitäisi olla tieliikennekelpoinen, mutta siitä lisää tuonnempana.....

Haaveena on, että tuohon lisää tuhannen euron arvosta uutta ja käytettyä osaa, monta hikistä työtuntia, säätämistä ja ropaamista, Mikilon olisi suht hyvä, suht tehokas peli metsään ja kadulle. Vertailuna käytän joskus omistamaani KTM EXC-F 250 vm-07 pikkunelaria Itävallasta. Se on ollut paras mopo metsässä mitä mulla on ollut, kevyt, ei liian tehokas mutta pystyi ajamaan harrastelija motocrossiakin. Muita ex pyöriä on KTM GS-250 vm-90, KTM EXC200 vm -00, KTM SX450 vm-05, KTM SX-F 450 vm -08, Yamaha WR250 vm -03. Kaikilla on tullut räpättyä pellolla, metsässä ja radallakin, hidasta harrastelijavauhtia. Kilpaa en ole ajanut kuin jotain sarjacrosseja.

Omaa taustaani voisin kertoa sen verran että olen neljänkympin-kriisiä hyvää vauhtia lähestyvä moottoripyöräharrastaja. Kaksipyöräistä olen ajanut 7-vuotiaasta, aikuisikä on mennyt lähinnä Harley ja Brittipyörien parissa. Kolmenkympin jälkeen ostin ensimmäisen crossin "kuntopyöräksi". Viimeiset pari vuotta tosin on mennyt ilman kuramopoa, enemmän rock´n rollin parissa. Tällä kertaa rahavarannot eivät antaneet myöden hankkia "kunnon" kurapyörää. Katsotaan mikä loppuu ensin, mielenkiinto, rahat vai projekti.......

Saa kommentoida, ottakaa yhteyttä jos kysyttävää. En ole ennen pitänyt blogia, tietokoneiden kanssa olen täysin tumpelo, antakaa anteeksi kömmähdykseni kieliopin ja tietotekniikan kanssa.......

4 kommenttia:

  1. Moro! Minkä vehkeen jarrupalat sopi taakse, vai pitikö itse sepittää?

    VastaaPoista
  2. Helposti löytyy mistä vaan mp-liikkestä. Tais olla lähes kaikissa Japanilaisissa muutamana vuonna tuota palamallia. En nyt muista sen tarkemmin. Olisiko Nissinin kopiot nuo jarrut

    VastaaPoista
  3. Et viittis mitata leveyttä ja korkeutta, jos vanhat palat tallessa niin niistähän helposti mittais. Ostin tällaisen 125 mikilonin mökkimopoksi ja jarrupalat jääny entiselle omistajalle, satulasta näen kyllä minkä muotoiset palat pitäis olla mutta kokoa niistä ei oikein voi päätellä. Eli jos viittisit mitata niin olisin todella kiitollinen, ei tarvis montaa kertaa tilata ja palauttaa paloja.

    VastaaPoista
  4. Järjestyy. Palaan huomenna asian tiimoilta asiaan

    VastaaPoista